Saturday, February 17, 2007

We need help


A couple of weeks ago I visited a Barnes and Noble bookstore in Miami and noticed something very interesting. The "self-help" section was small and in a back corner of the bookstore. Visit a bookstore in Puerto Rico and you are attacked by self-help books as soon as you enter the place.

This is not surprising. According to a newspaper article, almost 70% of books sold at local Borders stores are self-help, spiritual books. That is an amazing figure. A figure that makes one think about the current mental state of people in our island.

The need for books to be able to deal with life,love, happiness goes against the silly notion that we are "the happiest people in the world". We are not. We are an island searching for ways to cope. We are an island searching for relief and trying to find it alcohol, religious huckters and on self-help books.

3 comments:

ARD said...

Esos libros de self-help son un chiste. La imagen que muestras es solo el primer libro de la serie pendeja de chicken soup que tiene veinte mil ediciones, hasta un "Chicken Soup for the Dog Lover's Soul" (en serio, no me lo estoy inventando).
Tienes toda la razón, este es un país con problemas mentales serios, y si estos libros de pacotilla son lo que la gente busca para mejorarse en lugar de buscar verdadera ayuda, cada vez estaremos peor.

C said...

Solo tienes que tratar de sacar una cita a un psiquiatra o centro de Salud mental y veras como esta la salud de nuestro pais. Lo juyo coo alma que ve al diablo a la gente que veo leyendo ese tipo de libros o me recomiendan alguno.

Otro libro que me tiene jarto es ¿Quien se comió mi queso? Una profesora de cursos graduados lo presentó en dferentes cursos, hasta que me quejé de que eso no es literatura profesional seria.

elvinort said...

Lo cómico es que toda la gente que se supone que resuelva sus problemas con estos libros vuelven a comprar el próximo...jajaja...